Založ si blog

„Za Slovensko, kde budeme radi žiť“

Cestou do práce som si všimla bilbord. Neviem ako dlho tam stál a lákal na seba pohľady ľudí, reklamy sa snažím ignorovať a tie pri ceste zvlášť.

Ale stalo sa a spomínaná veta mi vŕtala v hlave.

Odsunula som na chvíľku pôvodne zamýšľaný politický podtext a zamyslela sa len nad samotnou vetou.

Na Slovensku žijem rada a s výnimkou občasných cestovateľských túžob som celkom spokojná, že žijem práve tu.

Moja spokojnosť ale spočíva najmä v charaktere krajiny. Prevahe lesov, zelene, vysokých hôr a množstva riek, potokov, potôčikov a studničiek.

Ak by som sa na slogan mala pozrieť z tohto pohľadu, výrazné zlepšenie života by určite nastalo po vyčistení krajiny od odpadkov.

Ale autor vety pravdepodobne nemal na mysli opätovné zavedenie Sobôt pracovnej cti, kedy sa v minulosti zvykli robiť upratovacie akcie. Aj keď, tento nápad by som ocenila a iste i podporila.

Tak za aké Slovensko, hodné radostného života, máme dať svoj hlas a podporu?

Rada by som žila na Slovensku, kde by sme s hrdosťou vyrábali vlastné potraviny. Na rodinný nákup by som sa vybrala do uličky s obchodíkmi s názvami, Pekáreň, Mäsiareň, Drogéria, Papiernictvo, Ovocie – Zelenina… zásobované prevažne miestnymi výrobcami, pestovateľmi, chovateľmi… Slová Supermarket, či Shoping centrum, by som mohla zahodiť do pomysleného koša a vysypať na smetisko dejín, medzi nepodarky.

Rada by som Slovensko, ktoré by nemuselo poslušne skákať do rytmu nezmyselných nariadení.

Rada by som Slovensko, ktorému by „Veľký Brat“ nenariaďoval, s ktorou krajinou sa kamarátime a s ktorou teda vonkoncom nie, komu budeme na rozkaz strúhať napudrované poklony a komu hroziť pästičkou.

Rada by som žila na čistom Slovensku.

Čo nám teda sľubuje spomínaná veta, burcujúca k referendu?

A je mi teraz celkom jedno, akej politickej príslušnosti je kolektív autorov, s ktorou svorkou práve vyje a proti komu kuje pikle. Pretože v politike je každý postoj stav dočasný a husto zahmlený.

Predstavu Slovenska, kde by mohli Slováci radostne žiť, napriek sľubom v nekonečnom množstve slovných variácií, kombinácií a farebných sprievodných úkazov, nedokážu naplniť roky.

Nuž neviem…
Budem sa musieť v budúcnosti dôslednejšie snažiť vyhýbať bilbordom s reklamami. Pretože, ako učím i svoje deti, reklamu potrebuje taký produkt, ktorý je sám o sebe nepredajný, alebo je to pekný šmejd.

Zhasni

16.07.2018

………………………………………

Páni kamionisti! Rozum ostal kde?

02.07.2018

Nie, môj článok nebude o znižovaní veku, kedy je možné začať jazdiť ako vodič kamiónu. To by moja otázka smerovala inam. Aj keď, súčasný minimálny vek je 21 rokov. Je to dosť na to, aby chlapec dostal do rúk ovládanie niekoľkotonového kolosu? Bývam v regióne, kde takmer denne plnia oba smery hlavného ťahu kamióny. Prechádzajú cez mesto, cez svetelné križovatky, [...]

Sila rodiny.

24.06.2018

Na základnej škole, ešte za čias socializmu, som mala spolužiačku, volajme ju napríklad Julka, ktorá sa od nás ostatných v triede trochu odlišovala. Julka bola jedináčik, kým my sme mali jedného či dvoch súrodencov. Žila s rodičmi vo veľkom trojizbovom byte a mala vlastnú izbu, o ktorú sa nemusela deliť. V škole sa učila na samé jednotky, bola vždy dokonale [...]

SR Bratislava CHZJD skládka Vrakuňa monitoring BAX

Exminister kritizuje zastavenie sanácie skládky vo Vrakuni, Taraba avizuje riešenie

29.04.2024 21:17

Do podzemných vôd unikajú najmä pesticídy a herbicídy. Spustenie sanačných prác sa očakávalo v roku 2018.

teplomer, horúčavy, pes

Pred týždňom sneh a mráz. Leto dorazilo aj na sever Slovenska

29.04.2024 20:17

Ešte v nedeľu letnú teplotu zaznamenali len v Mužli neďaleko Štúrova.

Fico, Blaha

Iniciatíva Munícia pre Ukrajinu vyzvala Fica, aby zdvojnásobil vyzbieranú sumu

29.04.2024 19:36

Zároveň premiéra vyzvali, aby sa jasne vyjadril a prehodnotil svoj postoj k českej iniciatíve.

Filip Kuffa

Demokrati namietajú účasť Gregora Kuffu na rokovaniach, jeho brat hovorí o výmysloch

29.04.2024 18:56

Ako príklad uviedla mimoparlamentná strana rokovanie k návštevnému poriadku Tatranského národného parku.

perunica

Píšem... Život ponúka množstvo námetov. A občas ma nejaký zaujme.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 6
Celková čítanosť: 14537x
Priemerná čítanosť článkov: 2423x

Autor blogu